AEG denkt aan de natuur en lanceert haar catalogus online

Samenwerking met Natuurpunt doet bos groeien

In een catalogus bladeren om het ideale huishoudelijke apparaat te vinden kan vanaf nu volledig digitaal, dankzij de online catalogus van AEG. Dat is niet alleen handig, maar ook veel beter voor het milieu. Het afprinten van tienduizenden catalogussen per jaar door fabrikanten kost een pak papier, en dus ook heel wat bomen. Waarbij nog geen rekening wordt gehouden met de verbruikte inkt en alle transportkosten…

 

AEG heeft blik op de toekomst gericht

AEG denkt met de lancering van de digitale catalogus aan de toekomst. Deze oplossing heeft heel wat voordelen voor de consument: praktischer, overal en altijd toegankelijk en veel beter voor het leefmilieu.

AEG wil het milieu niet enkel beschermen, het wil de natuur ook doen herleven. Voor elke 5 mensen die kiezen voor een niet-geprinte catalogus wordt een boom geplant voor een project van Natuurpunt. Als de consument massaal naar de digitale vorm overstapt, werken ze dus samen met AEG mee aan de groei van een nieuw bos.

Geen geprinte catalogussen meer op de Batibouw-stand

Op Batibouw maakt AEG een duidelijk statement naar de consument over de vermindering van haar geprinte catalogussen. Het merk informeert de bezoekers op de stand over hun initiatief. Zij hebben dan de keuze tussen het bestellen van een geprinte versie van de catalogus of een onmiddellijk via QR-code beschikbare digitale versie.

Verlichte panelen op de stand tonen de bezoekers hoeveel bomen kunnen worden geplant dankzij hun bijdrage. Het idee is uiteraard om de consument te sensibiliseren en om de digitale versie van de catalogus te promoten.

Partnerschap met Natuurpunt

Natuurpunt beheert verschillende bossen in België en waakt over de biodiversiteit. Deze organisatie wil de natuur beschermen en mensen bewust maken van het belang van goed natuurbeheer. Ze gaat voortdurend op zoek naar ideale locaties om nieuwe bossen aan te planten, zodat zoveel mogelijk mensen van deze plaatsen kunnen genieten. Daarom koos AEG ervoor om met Natuurpunt samen te werken, om dankzij de vermindering van het aantal geprinte catalogussen een nieuw bos te laten groeien.

 

AEG op Batibouw, Paleis 11 – Stand 406

 

Contacteer ons
Marine Hiclet Project Manager, Advanced Fair, dep. Two cents
Marine Hiclet Project Manager, Advanced Fair, dep. Two cents
Over AEG - Electrolux

Electrolux is een wereldleider in huishoudtoestellen, ontwikkeld op basis van een grondig inzicht in de behoeften van de consument, in nauwe samenwerking met professionele gebruikers. We bieden onze klanten slim bedachte, innovatieve oplossingen voor huishoudelijk en professioneel gebruik, met producten zoals koelkasten, vaatwasmachines, kooktoestellen, stofzuigers, airconditioners en kleine huishoudtoestellen. De Groep is aanwezig op meer dan 150 markten en verkoopt jaarlijks meer dan 60 miljoen producten onder befaamde merken zoals Electrolux, AEG, Zanussi, Frigidaire en Electrolux Grand Cuisine. In 2015 liet Electrolux een omzet optekenen van zo’n € 13 miljard en stelde de onderneming 58.000 mensen te werk.